Известие

Collapse
No announcement yet.

антифриз в маслото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • антифриз в маслото

    Нивото на маслото в картера е драстично завишено, антифриза от разширителния съд е изчезнал и колата загря до 100 градуса за 5км.Нормална работа на двигателя.
    Съмнявам се , че е пробила алум.тръбичка в охладителя на маслото.Ако някой е имал подобен проблем да сподели опит.Колата е 166 -ца 2,4jtd.

  • #2
    Първоначално публикувано от malesheveca Покажи съобщение
    Нивото на маслото в картера е драстично завишено, антифриза от разширителния съд е изчезнал и колата загря до 100 градуса за 5км.Нормална работа на двигателя.
    Съмнявам се , че е пробила алум.тръбичка в охладителя на маслото.Ако някой е имал подобен проблем да сподели опит.Колата е 166 -ца 2,4jtd.
    При пробив в масления охладител обикновено се наблюдава масло в антифриза, поради по-високото маслено налягане от това в охладителната система.
    Наличие на антифриз в маслото и склонност към лошо охлаждане, ми говори за пробив в гарнитурата на главата.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Сменена гарнитура и глава и отново антифриз в маслото след 15мин. работа.

      Comment


      • #4
        Не знам как е при JTD, но при TS върви охладителна течност около масления филтър - може би за оеднаквяване на температурите.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          За охлаждане е Старуха.
          Действително, логично е маслото да влиза в антифриза, но има и други възможности. не го познавам тоя мотор, но ако е на ризи може да изпускат те. Много рядко, но се случва и блока да корозира в района на ризите и от там антифриза да се излива в картера.
          Моя съвет е първо да видиш масления радиатор. Алуминият лесно се разгражда от некачествен антифриз.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Колега сподели подробности около смяната на гарнитурата Имаше ли видими пробиви по старата Проверихте ли главата дали е равна и за пукнатини Сменихте ли болтовете Стегнахте ли ги в правилният ред и с необходимата сила
            ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

            Comment


            • #7
              Гарнитурата беше здрава без пробив.Главата е сменена и проверена.Интересното е че вкарва антифриза в картера след като я загася.

              Comment


              • #8
                Сутрин когато я палиш работи ли равномерно или има прекъсване?

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от malesheveca Покажи съобщение
                  Гарнитурата беше здрава без пробив.Главата е сменена и проверена.Интересното е че вкарва антифриза в картера след като я загася.
                  По това, което наричаш "интересно", можеш да се ориентираш и къде е пробивът. Докато работи моторът налягането в охладителната система е по-малко от това на флуида, който стои от другата страна (изгрели газове или масло). Като спре да работи моторът, налягането в охладителната система е около 1 бар то вече се оказва по-високото и поради това тогава навлиза антифриз в маслото. Ако беше пробивът в масления радиатор, най-верятно щеше да навлиза и масло в антифриза. Ако това не се случва, аз продължавам да мисля, че пробивът е в главата. Възможно е той да се отваря, само като загрее моторът. Има и още един вариант - ако пробивът е ниско в блока но е много малък, малкото антифриз който попада в маслото веднага се изпарява и поради това не личи да го има в маслото. Предполагам, че си личи на студен мотор.
                  Замръзвал ли е някога този мотор?
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:33.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Много точно казано Любо и аз затова питах сутрин как работи колата,ако главата е на 100% проверене то друго освен блока не остава,но до сега не съм чувал за такъв проблем с 2.4,но знае ли човек.
                    През лятото в сервиза където ми подържат колите имаха подобен казус с едно А4 3.0 V6,мислиха че е главата,но тя се оказа здрава,а проблема беше в блока който е алуминиев,направиха риза и нещата си дойдоха на мястото.

                    Comment


                    • #11
                      От пукнат блок поради замръзвал мотор, съм имал точно описаните симптоми.
                      Сутрин - боза на щеката, като загрее моторът почти не се губи охладителната течност и маслото изглежда "чисто".


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Днес надухмв охладителната сиатема с въздух 2 бара и от никъде не диши.Нивото на антифриза не се промени при студен двигател.ДВГ не е замръзвал и главата е нова .ДВГ си работи нормално и равномерно и студе и топъл.

                        Comment


                        • #13
                          Ами щом нивото на антифриза в разширителното казанче не се променя как разбираш че в картера се пълни с антифриз?

                          Comment


                          • #14
                            2л чист антифриз в картера след изгасяне на мотора, от там знам.

                            Comment


                            • #15
                              Аз ли нещо не разбирам или ти нещо не обясняваш като хората в горния пост пишеш че нивото на антифриза не се променя,а сега казваш че имаш 2л. в картера?Тая кола да не произвежда антифриз?Обясни по подробно.

                              Comment

                              Working...
                              X